Featured

به دلیل كرونا، تولید ناخالص ایران 15 درصد کاهش یافته است

فرهاد دژپسند با بیان اینکه برآوردی که ما داریم حدود ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی از این بیماری متاثر می شود افزود: البته در دنیا این رقم بیشتر است



وزیر اقتصاد در جلسه پارلمان گفت: “حتی اگر صادرات نفت بدون موانع ناشی از تحریم آمریکایی صورت گیرد ، به همه منابع لازم نخواهیم رسید.”

دژپسند اقتصاد را به عنوان دوران سخت و دشوار توصیف کرد و خواستار “سرمایه گذاری برای یافتن ظرفیت های جدید تولید و همچنین برنامه ریزی برای بالا بردن سطح سرمایه گذاری در ظرفیت های موجود” شد.

به دلیل كرونا، تولید داخلی ایران 15 درصد کاهش یافته است
به دلیل كرونا، تولید داخلی ایران 15 درصد کاهش یافته است

دژپسند در ادامه افزود:

 برای کمک به بخش های متأثر از بیماری کرونا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. از جمله از این مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی به کسب و کار ها تسهیلات ارزان قیمت داده خواهد شد، حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری کمک خواهد شد و بخشی نیز برای اعتبارات هزینه ای بخش بهداشت و درمان تخصیص خواهد یافت.

همچنین با توجه به اثرات اقتصادی شیوع کرونا، در راستای کمک به معیشت و توان خرید مردم، ۲۳ میلیون خانوار از تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین در قالب کارت های خرید بهره مند خواهند شد.

برای بهبود در روند واگذاری‌ها تصمیم گرفته شد تا از ساز و کار بورس و عرضه سهام یا ارائه در ETF استفاده شود

با بیان اینکه، ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور بر اثر کرونا ویروس متضرر شده است، گفت: از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که دولت برای جبران خسارات ناشی از کرونا ویروس اختصاص داد ۷۵ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات مستقیم ارائه و به زودی ابلاغ خواهد شد.

برای بهبود در روند واگذاری‌ها تصمیم گرفته شد تا از ساز و کار بورس و عرضه سهام یا ارائه در ETF استفاده شود، زیرا عرضه و فروش در بورس از شفافیت کافی برخوردار است.

دژپسند تصریح کرد: ۹ شرکت در رسته‌های مالی (بانک‌ها و بیمه ای) و صنایع فلز و معدنی و پالایش و پخش از اولین موارد واگذاری‌ها در بورس خواهند بود.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.