Featured

توافق اسرائیل و امارات خاورمیانه را در یک مسیر حقیقی تغییر قرار خواهد داد

 کاخ سفید روز یکشنبه ۲۳ شهریور با انتشار گزاره‌برگی در مورد توافق اسرائیل و امارات که به ابتکار دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و دولت او حاصل شده است، بر اهمیت آن توافق در برقراری صلح تاکید کرد.

در این گزاره‌برگ از قول پرزیدنت ترامپ گفته می‌شود: «دیدگاه ما در این منطقه و در جهان، صلح، امنیت و کامیابی است و هدف ما ائتلافی از کشورها است که هدف مشترک ریشه‌کنی افراطگرایی و ساخت آینده‌ای پرامید برای فرزندانمان را دنبال می‌کنند.»

این گزاره برگ با اشاره به این که این نخستین توافق از این دست بین اسرائیل و یک کشور عرب از سال ۱۹۹۴ به این طرف است، می‌افزاید: «پرزیدنت ترامپ تشخیص داد زمان برای اتخاذ یک رویکرد جدید برای دستیابی به صلح، امنیت، و فرصت برای مردم خاورمیانه رسیده است.»

در ادامه گزاره‌برگ کاخ سفید همچنین تاکید شده است که توافق اخیر میان امارات متحده عربی و اسرائیل «منطقه‌ای صلح‌آمیزتر و کامیاب‌تر خواهد ساخت و خاورمیانه را در یک مسیر حقیقی تغییر قرار خواهد داد؛ مسیری همراه با ثبات، امنیت، و رفاه و کامیابی.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه ۲۱ شهریور اعلام کرد که اسرائیل و پادشاهی بحرین بر سر یک توافق صلح با هم موافقت کرده‌اند. پرزیدنت ترامپ در این توئیت نوشت:

«یک دستاورد تاریخی دیگر امروز حاصل شد! اسرائیل و پادشاهی بحرین، دو دوست بزرگ ما، بر سر [امضاء] یک توافق صلح با هم موافقت کرده‌آند. این دومین کشور عرب است که در سی روز گذشته، با اسرائیل صلح می‌کند.»

توافق اسرائیل و امارات خاورمیانه را در یک مسیر حقیقی تغییر قرار خواهد داد
توافق اسرائیل و امارات خاورمیانه را در یک مسیر حقیقی تغییر قرار خواهد داد

آمریکا و امارات یک توافق افزایش امتیازات و مصونیت کنسولی امضا کردند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه ۲۲ شهریور اعلام کرد ایالات متحده و امارات متحده عربی یک توافق افزایش امتیازات و مصونیت کنسولی امضا کردند که تدابیر محافظتی بیشتری برای کارکنان کنسولی اماراتی و آمریکایی شاغل در هر دو کشور فراهم می‌کند.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این توافق توانایی کارکنان کنسولی را برای محافظت از منافع شهروندان و پیشبرد منافع ملی تقویت می‌کند و گواهی است بر ارزشی که ایالات متحده و امارات متحده عربی برای ایمنی و دلگرمی تیم‌های کنسولی خود قائل هستند.»

خانم اورتگاس افزود: «امارات همچنان یک شریک استراتژیک مهم در حفظ ثبات در خلیج فارس، حفاظت از منافع آمریکا در خاورمیانه، و اطمینان از جریان آزاد تجارت در سراسر منطقه خلیج فارس است. ما قدردان این مشارکت دوجانبه مستحکم با امارات و مشتاق طرح‌های آینده هستیم.»

آمریکا و امارات یک توافق افزایش امتیازات و مصونیت کنسولی امضا کردند
آمریکا و امارات یک توافق افزایش امتیازات و مصونیت کنسولی امضا کردند

نتایج مثبت توافق اسرائیل و امارات ، مانند همکاری پزشکی در مبارزه با Covid-19

وزارت خارجه اسرائیل از اولین نتیجه همکاری امارات و اسرائیل برای مقابله با کووید ۱۹ پرده برداشت.

صفحه “اسرائیل به زبان عربی” که متعلق به وزارت خارجه اسرائيل است، صبح امروز، یکشنبه توییت جدیدی را در حساب رسمی خود منتشر و در آن تاکید کرد که یکی از نوآوری‌های شرکت “رافائل” برای مقابله با کرونا به ابوظبی فرستاده شده است.

نتایج مثبت توافق امارات واسرائيل ، مانند همکاری پزشکی در مبارزه با Covid-19
نتایج مثبت توافق امارات واسرائيل ، مانند همکاری پزشکی در مبارزه با Covid-19

وزارت خارجه اسرائیل این خبر را از زبان معاون رئیس بخش توسعه شرکت اسرائیلی رافائل نقل کرد.

پیشتر شرکت‌های اسرائیلی در بیست و پنجم ماه ژوئن گذشته اعلام کرده بودند که توافقاتی را با “گروه ۴۲” اماراتی برای توسعه تکنولوژی‌های مقابله با ویروس کرونا منعقد کرده‌اند.

در این رابطه رادیوی ارتش اسرائیل گزارش داده بود: شرکت‌های «سامانه‌های نظامی پیشرفته رافائل» و «صنایع هوافضای اسرائیل» با شرکت موسوم به «G۴۲» امارات قرارداد همکاری امضا کرده‌اند.

در این گزارش آمده که دو شرکت اسرائیلی مذکور وابسته به وزارت جنگ هستند.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.