Featured

بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی

 شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم هایی را که علیه ایران در سال 2006 صادر کرده بود دوباره اعمال کرده است

‌اعلام جزئیات جدید تحریم‌های آمریکا بر جمهوری اسلامی

منوچین، وزیر خزانه داری: کسانی که در توسعه بالستیکی و سلاح و انرژی هسته‌ای مسوول هستند تحریم می‌شوند،‌سه نفر از معاونان این سازمان تحریم شدند و بعضی از تولید‌کنندگان و تامین کنندگان کاربرد دوگانه دارند تحریم می‌شوند

گروه شهید همت و شهید مودت که در تولید مایعات سلاح بالستیک به کار می‌رود و هر گروه که در تسهیل مالی در این حوزه کار کند،‌ تحریم می‌شود

طی دو سال گذشته حکومت ایران به کشتی بین المللی و نیروهای آمریکایی حمله کرده و علاوه بر اینها ایران قوانین بین الملل را نقض کرده و سلاح به حوثی‌ها و حزب الله فرستاده

وزارت تجارت آمریکا: ۵ دانشمند را به فهرست تحریم شدگان اضافه کرده است این افراد کسانی هستند که در آزمایشگاه سازمان انرژی اتمی ایران کار می‌کنند و جزو فهرست تحریم شدگان قطعنامه سازمان ملل است

وزارت تجارت آمریکا: یکی از این افراد سفری به خارج داشته تا در رفع ابهامات فنی آژانس نقش داشته باشد و فرد دیگر با نهاد هسته‌ای ایران کار می‌کند، اینها کسانی هستند که برای دریافت مجوز برای صادرات خود با محدودیت بیشتر مواجه شوند،‌اینها نقش کلیدی داشتند و با حکومت ایران کار می‌کنند

شورای امنیت حق ندارد از وظایف خود شانه خالی کند و حالا توقع ما این است که تمام اعضای سازمان ملل به تعهدات خود عمل کنند و ایالات متحده هر کار لازم را انجام می‌دهد تا جمهوری اسلامی نتواند بیش از این به دنیا و صلح صدمه بزند

بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی
بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی

مکانیسم ماشه؛ آمریکا بیش از ۳۰ فرد و نهاد مرتبط با برنامه هسته‌ای و نظامی ایران را تحریم کرد

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۳۱ شهریور تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت دفاع و سایر بخش‌های درگیر در برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی ایران وضع کرد تا موضع این کشور مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران در چارچوب فعال شدن «مکانیسم ماشه» را تقویت کند.

جزییات این تحریم‌های تازه، در جریان یک کنفرانسی خبری با حضور مایک پومپئو، وزیر خارجه، مارک اسپر، وزیر دفاع، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری، ویلبور راس، وزیر بازرگانی، کلی کرفت، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام شد.

اعمال تحریم‌های تازه علیه وزارت دفاع ایران، برخی دانشمندان سازمان انرژی اتمی ایران و رئيس‌جمهوری ونزوئلا که از سوی مقام‌های دولت آمریکا متهم به همکاری با حکومت ایران شده است، از مهم‌ترین بخش‌های این نشست خبری بود.

در این نشست، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که دولت آمریکا تحریم‌هایی تازه علیه ۲۶ شخص حقیقی و حقوقی اعلام و اعمال خواهد کرد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان موادی که کاربرد دوگانه در تولید موشک‌های بالستیک دارند تحریم می‌شوند، گفت در همین راستا، دو شرکت «شهید همت» و «حاج علی مودت» تحریم می‌شوند.

استقبال «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» از اقدام دولت پرزیدنت ترامپ در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی

سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» از اقدامات دولت پرزیدنت ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی استقبال کرد.

استقبال «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» از اقدام دولت پرزیدنت ترامپ در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی
استقبال «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» از اقدام دولت پرزیدنت ترامپ در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی

سناتور پیشین جوزف لیبرمن، مدیر سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، و مارک والاس، مدیر عامل این سازمان، روز دوشنبه ۳۱ شهریور در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از اقدام دولت پرزیدنت ترامپ در مقابله با اقدامات جمهوری اسلامی، نوشته‌اند:

«امروز به لطف رهبری ایالات متحده، جهان امن‌تر است. این در حالی است که متأسفانه دیگر اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، بحرانی را ایجاد کرده‌اند که [آن شورا] را به شدت تضعیف می‌کند. آنها بیش از آن که واقعیت تهدیدهای موجود را درک کنند، بر ایده برجام [برنامه جامع اقدام مشترک] تمرکز کرده‌اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «رژیم [حاکم بر ایران] همچنان به اجرای حکومت ترس و وحشت خود در سراسر منطقه و فرای آن ادامه می‌دهد.

اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، و دائمی بودن تحریم تسلیحاتی، برای مقابله با توانایی ایران در مسلح کردن گروه‌های نیابتی تروریستی آن، امری ضروری است.

ایران باید از توانایی خرید تانک، سامانه‌‌های موشکی، و سایر موادی که در تحریم تسلیحاتی مشخص شده است، محروم باشد.»

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.