Featured

نتایج مثبت حاصل از توافقنامه صلح بین امارات و اسرائیل

 در حالی که قرار است (سه‌شنبه) توافقنامه صلح بین امارات و اسرائیل طی مراسمی در کاخ سفید امضا شود، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات این سازش را دستاورد دیپلماتیک تاریخی خواند

عبدالله بن زاید طی یادداشتی در نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت:

دو هفته قبل، اولین پرواز مسافری اسرائیلی از تل‌آویو در ابوظبی فرود آمد. علاوه بر هیأت بزرگی از مقامات و رسانه‌های اسرائیلی، پیام بزرگتری را نیز با خود همراه داشت که به سه زبان نوشته شده بود، صلح (به سه زبان عربی، عبری و انگلیسی)

وی با بیان اینکه توافق سازش ابوظبی با تل‌آویو، با هدف ایجاد منطقه‌ای با ثبات‌تر و مرفه‌تر است، ادامه داد: عادی‌سازی روابط ببین امارات عربی متحده و اسرائیل، یک دستاورد دیپلماتیک تاریخی و نشانه‌ای امیدوارکننده از ممکن بودن پیشرفت در خاورمیانه است

وزیر خارجه امارات افزود: اماراتی‌ها و اسرائیلی‌ها، همه مردمان خاورمیانه هستند که از درگیری و مناقشه خسته شده‌اند. اولویت اکنون تداوم نوسازی جوامع خود و با ثبات کردن منطقه است

بن‌زاید در ادامه نوشت: اولویت با ایجاد موتور قدرتمند اقتصادی و تبادل فرهنگی است که فرصت‌ها و تفاهمات را در منطقه تولید کند. از خلیج گرفته تا دریای سرخ، از کانال سوئز تا دریای مدیترانه.

نتایج مثبت حاصل از توافقنامه صلح بین امارات و اسرائیل
نتایج مثبت حاصل از توافقنامه صلح بین امارات و اسرائیل

امضای قرارداد همکاری میان بانک NBD امارات و بانک اسرائیلی

گروه بانکی ان بی دی امارات گفته توافق جدید با یکی از بزرگترین بانک های اسرائیل فرصت های تجاری جدیدی برای مشتریان فراهم میکند.

این توافق با بانک Hapoalim در روز دوشنبه صورت گرفت.

بنا به گفته بانک ان بی دی این توافق از اهداف مشترک دو کشور برای بهبود مشارکت اقتصادی و تجاری پشتیبانی میکند و موجب همکاری در بهبود توسعه پایدار میشود.

طرف اسرائیلی این توافق را دستاوردی بزرگ خواند که موجب می شود مشتریان اسرائیلی بصورت مستقیم با امارات و در نتیجه دیگر کشورها معامله کنند.

مدیر عامل این بانک اسرائیلی گفت:”این افتخار بزرگی است که اولین بانکی هستیم که با این کشور ارتباط ایجاد کرده است.”

مرکز پزشکی شیبا در اسرائیل تفاهم‌نامه ای با شرکت سرمایه گذاری اپکس دفتر ابوظبی امضا کرده

با عادی شدن روابط سیاسی امارات متحده عربی و اسرائیل، مرکز پزشکی شیبا در اسرائیل تفاهم‌نامه ای با شرکت سرمایه گذاری اپکس دفتر ابوظبی امضا کرده و قرار است امضای قرارداد نهایی تا چند هفته دیگر با حضور وزیر بهداشت امارات و اعضای خانواده حکومتی آن کشور در ابوظبی امضا شود.

مرکز پزشکی شیبا در اسرائیل تفاهم‌نامه ای با شرکت سرمایه گذاری اپکس دفتر ابوظبی امضا کرده
مرکز پزشکی شیبا در اسرائیل تفاهم‌نامه ای با شرکت سرمایه گذاری اپکس دفتر ابوظبی امضا کرده

هدف از این قرارداد تسهیلات برای سفرهای اتباع دو کشور برای خدمات درمانی یا “گردشگری درمانی” ات.

اسرائیل به داشتن مراکز پیشرفته درمانی شهرت دارد و انتظار می رود که شهروندان امارات از امکانات درمانی اسرائیل استقبال کنند.

اگرچه امارات به نوبه خود ارائه دهنده خدمات درمانی به خارجیان است، اما رئیس مرکز شیبا گفته است که امکانات پزشکی امارات پاسخگوی نیاز بیماران آن کشور به درمان پیشرفته نیست و شهروندان آن کشور برای این منظور به آمریکا و کشورهای اروپایی سفر می کنند. وی گفته است که درمقایسه با مراکز غربی، خدمات درمانی در اسرائیل هزینه به مراتب کمتری دارد

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.