Featured

ارمنستان یا آذربایجان؟

ارمنستان و آذربایجان در گذشته‌ای نه چندان دور بخشی از ایران بودند. شروع دو جنگ احساسی و غیرضروری، بهانه لازم را به‌دست روسیه تزاری داد تا با شکست ایرانیان در جنگ، کشورهایی را که امروزه آذربایجان و ارمنستان نام دارند؛ ضمیمه خاک خود کند.

حال که بین این دو کشور اختلاف افتاده و آتش جنگ روشن شده است، باید از کدام یک طرفداری کنیم؟



پاسخ بسیار ساده است؛ باید تمام تلاشمان را بر پایان دادن به جنگ متمرکز کنیم و از هرگونه رفتار هیجانی پرهیز کنیم. نتیجه فتوای احساسی روحانیون و بی‌لیاقتی شاهان قاجار هنوز یادمان نرفته است. امروز هم شعله‌ور شدن هر جنگی در منطقه خاورمیانه به ضرر تمام کشورهای منطقه و به نفع قدرت‌های بزرگ جهان تمام خواهد شد. فرقی ندارد جنگ بین ایران و عراق باشد، یا بین عراق و کویت، یا بین ایران و عربستان، یا بین ترکیه و سوریه؛ جنگ در یمن باشد یا در افغانستان یا در سوریه و لبنان. بازنده همه این جنگ‌ها کشورهای منطقه؛ و برنده آن آمریکا و روسیه و انگلیس و چین و فرانسه هستند. 

از سیاست صدور انقلاب ایران تا ادعای پان عربیسم صدام حسین، از دامن زدن به وهابی‌گری عربستان تا ادعای زنده کردن امپراطوری عثمانی اردوغان؛ همگی عامل جنگ و بدبختی مردم منطقه و تامین کننده منافع استعمارگران شرق و غرب بوده و خواهند بود.


اما در پاسخ به برخی هموطنان عزیز؛ 

فریاد «استقلال» از زبانی که شهامت زمزه کردن «آزادی» را ندارد، حرف درستی نیست. دلاوران ایران زمین، شهدای راه آزادی؛ ستارخان و باقرخان را بیاد آوریم؛ به بهانه استقلال و هم‌زبانی پشت سرِ پیشه‌وری‌ها جمع نشویم؛ فارس و کورد و ارمنی و آذری، پاره تن همدیگرند.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.