Featured

خاطرات ۴۵ روزه‌ی ایام کرونایی يک ایرانی

 من یک دبیرم.تقریبا با ۳۰۰ دانش آموز در دو  مدرسه!.

چند نکته‌ای می‌گویم...
نمی‌گویم از وویس‌ها و خطاهای زبانی_کلامی‌ای که دستمایه شده ...
 می‌گویم ازشغل‌های جدیدم: 
من بازیگر، کارگردان و فیلم‌بردار شده‌ام.

 بارها و بارها فیلمی را می‌گیری اما اشکالی به وجود آمده و تو باید دوباره و ده باره ضبط کنی... حال آن‌که والدین فقط همان ۱۰ دقیقه فیلم  را می‌بینند و نمی‌دانند پشت هر دقیقه‌ی آن چند سکانس خراب شده...
من گوینده‌ی رادیویی شده‌ام و وویس می‌فرستم... و قطع و وصل‌های دوباره و چند باره از صداهای ناخواسته‌ی کوچه و خیابان.‌‌.‌.
من معاون هم شده‌ام. باید حضور و غیاب کنم و دنبال دانش‌آموزانِ سرگردان در دنیای مجازی بگردم.
من کاراگاه هستم. باید کشف کنم کسی که  دارد تایپ می‌کند دانش آموزم  هست یا مادرش. این که وویس جواب را  می‌فرستد از حفظ می‌گوید یا با زیرکی از روی جزوه و کتاب می‌خواند.
من اتفاقا پلیس فتا هم هستم، باید مراقب رفتار و کردار دانش‌آموزان، چت‌ها و فیلم‌ها و عکس‌هایی که می‌فرستند، باشم تا مورد نامربوطی از کلاس من درز نکند.
 من  پاسخگوی ۲۴ساعته هم هستم،
برای صبح هم که بیدار می‌شم  و وقتی قبل از چای و صبحانه  به گوشیم که سرمی‌زنم، صدها پیام و سوال برایم فرستاده شده که باید پاسخگوی آنها نیز باشم ...
بگویم از آزمون های آنلاینم، هزینه پرداخت می‌کنم تا دیجی شاد اجازه‌ی آزمون برام بده و سوالات را تایپ می‌کنم و لینک می‌فرستم برا بچه‌ها، اولا یکه می‌خورند که ببین ترفند معلمو، زمان کم میدم تا تقلب نشه، ولی اونم بچه‌ها می‌دونن پشت پرده چیکار کنند. بعد حالا گله و شکایت که... لینک وصل نمیشه، نت قطع شد، برام تکرار آزمون زده، حالا چی میشه؟... من خیلی خونده بودم آقا،
 کاش فقط دغدغه‌ی انبوه درس‌ها در شاد  بود... دانش‌آموزی که اصلا گوشی هوشمند ندارد و من به عنوان یک معلم  نمی‌توانم به او فکر نکنم؛ ناشر هم می‌شوم. برای او و امثال او درسنامه و ماهنامه و مطالب در فِلَش آماده می‌کنم.

کرونا در ایران؛ هشدار درباره قربانی شدن دو میلیون نفر | ایندیپندنت فارسی

شما به عنوان یکی از اولیا می‌بینید یک فرزند را در مواجهه با چهار تا درس...!! اما من با ۸ کلاس و درمجموع ۳۰۰دانش‌آموز که هر کدام سوالی دارند و تو باید پاسخ دهی... یا تکلیفی ارسال می‌کنند که تو باید ساعت‌ها وقت بگذاری؛ خارج از زمان و اتمام کلاس برای بررسی و تحلیل و نمره دهی و تکمیل دفاتر کلاسی.
 و هر کدام دستوری دارند در پی وی... از تعویض دو و چند باره‌ی شماره‌هایشان در شاد و درخواست عضویت دوباره و دغدغه‌ها و گله‌هایشان از این نرم افزار ناشاد!!!
و تو علاوه بر ۱۶ گروه درسی، ۳۰۰ گپ در  پی وی داری و لیست مخاطبینت پر شده از خلیلی ۸/۳ و خلیلی ۸/۶.
سرتان را به‌درد نیآورم... فقط همین قدر بگویم به عنوان یک معلم برایم قابل احترام است دغدغه‌های شما... مگر می‌شود معلم بود و بی دغدغه... دانش‌آموزی داشته باشی که بهت پیام داد که با گوشی همسایه در شاد بوده و حالا آنها بیرون رفته‌اند و براش غصه نخوری؟ یا هفته‌ی پیش دانش‌آموز دیگری به گوشیم زنگ زد که دیگر پدرم نمی‌تواند بسته‌ی نت بخرد... برای او هم غصه خوردم. راستی امروز دانش‌آموزم آمد پی وی و گفت من صبح‌ها گوشی ندارم، تا زمانی که پدرم از سرکار برگردد...
دیگر این که متاسفانه در این آموزش‌های مجازی، هیچ ضمانتی نیست که فایل و تصویر و وویس و مطالب ارسالی توسط دانش آموزان منتشر نشود و تپق‌ها و تکیه کلام‌هایم و... در پیج‌ها و گروه‌ها مورد تمسخر قرار نگیرد، هیچ حق و حقوقی هم برای پیگیری این موارد فعلا تعریف نشده است.
آری، به قول گفتنی؛ معلمی هنر است و در هنر علاقه و عشق حرف اول را می‌زند.
ما آب از سرمون گذشته، دیگه حریم خصوصی نداریم و شماره‌مون هم دست ۳۰۰ دانش آموز و خانواده ‌هاشون هست.

ارادتمند شما...
یک مدافع گمنام آموزش

ارتباط با ما در تلگرام 
https://t.me/mohajranir

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.