Featured

صحبتهای جنجالی دریادار سیاری ، معاون هماهنگی ارتش

آقای سیاری در بخش دیگری از گفت‌وگو با ایرنا که آن هم فقط در تیزر دیده می‌شود٬ می‌گوید که نیروهای مسلح نباید در سیاست هم دخالت کند چون به گفته او "سیاست‌زدگی برای نیروهای مسلح آسیب است".

او می‌افزاید: "این به این معنا نیست که سیاست را نمی‌فهمیم. ما (ارتش)‌ سیاست رو خوب تحلیل می‌کنیم و متوجه می‌شویم٬ اما وارد سیاست نمی‌شویم."

این در حالی است که پیشتر سرلشکر موسوی بارها درباره سیاست خارجی و داخلی ایران اظهار نظر کرده٬ هر چند در گفت‌وگویی با برنامه دست‌خط در تلویزیون ایران می‌گوید که این اظهارنظرها دیدگاه شخصی اوست و ربطی به ارتش ندارد.

برای مثال آقای موسوی در جایی گفته بود: "از روز اول معتقد بودم بزرگترین خسارت برجام مشروعیت بخشیدن به مذاکره با آمریکا و بزرگ‌ترین سود آن همین اثبات عدم پای‌بندی آنها به تعهدات‌شان است."

یا در جایی دیگر با آنکه می‌گوید که نیروهای مسلح بر اساس قانون اساسی و شرح وظایف‌شان نباید با دیدگاه جناحی و حزبی باشد٬ اما می‌افزاید: "هر چند سپاه پاسداران نیز از ورود به جریان‌های سیاسی حزبی منع شده اما به خاطر تفاوت ماهیت و عملکرد سپاه، این نیرو وظیفه دیگری نیز دارد، سپاه پاسداران تاکنون چندین پروژه براندازی را خنثی و سرکوب کرده است."

در این گفت‌وگوی کوتاه که مشخص است تدوین شده٬ آقای سیاری بارها مستقیم و غیرمستقیم از سپاه و تبلیغات سپاه انتقاد می‌کند.


او می‌گوید که بسیاری، نبود کافی عکس و فیلم از حضور ارتش‌ در هنگام جنگ را به حساب حضور کمرنگ ارتش در جنگ می‌داند که به گفته او دلیلش اجازه ندادن ارتش برای فیلمبرداری نیروهایش در جریان جنگ بوده و می‌گوید که ارتش هنوز هم اجازه عکاسی و فیلمبرداری در محیط نظامی نمی‌دهد.

به گفته او این در حالی است که هر جا که نیروهای سپاه و بسیج حضور داشتند دوربینی هم همراه آنان در حرکت بود و به مجموعه مستند روایت فتح ساخته مرتضی آوینی اشاره می‌کند که حضور سپاه و بسیج در جنگ را بسیار پررنگ به نمایش می‌گذارد.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.