Featured

شيوع ويروس كرونا در زندان هاي ايران

زیادی از زندانیان در زندان‌های مختلف ایران، از جمله زندانیان سیاسی و عقیدتی که محکومیت آنها بیشتر از ۵ سال است، کماکان در زندان‌های ایران در بازداشت به‌ سر می‌برند و با وجود گسترش ویروس كرونا در زندان هاي ايران و ابتلای برخی از زندانیان به ویروس کرونا از حق داشتن مرخصی کوتاه مدت و یا آزادی مشروط برخوردار نیستند.

بهفر لاله زاری،‌ کنشگر سیاسی و زندانی سیاسی سابق، با اشاره به مشکلات پیش آمده برای زندانیان با شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران گفت که نبود و یا کمبود محصولات بهداشتی و درمانی، ازدحام جمعیت در زندان‌های ایران، کمبود دارو، و جیره‌های غذایی که اکثرا قابل مصرف نیستند از جمله مشکلات داخل زندان است که از گذشته همراه زندانیان بوده و در حال حاضر نیز با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان‌های ایران این مشکلات چندین برابر شده است.

نرگس محمدی از زندان زنجان : ۱۲ نفر در زندان کرونا گرفته ایم

تیرماه زندانیان زن زنجان که ۱۸ نفر هستیم تفکیک شدیم و ۶نفر که علایم کرونا نداشتند به بیرون بند منتقل شده و ما ۱۲ نفر که تقریبا” از ۱۱ روز پیش علائم کرونا نمایان شد در داخل بند قرنطینه شدیم هفته گذشته با وخامت حالمان و پیگیری خانوداه تست کرونا از ما گرفته اشد ولی جواب تست هرگز به ما ابلاغ نگردید امروز به ناگهان تعدادی به داخل بند آمده و بند را تفکیک کردند.

یکی از همبندیها که پنج شنبه با وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد با تشخیص قطعی کرونا امروز صبح با وثیقه آزاد شد. از حدود یک ماه پیش حدودا” ۳۰ نفر ورودی داشتیم که بعضی از آنها علایم کرونا داشتند حتی یکی از آنها با گواهی ابتلای کرونا به زندان منتقل شد ولی با وخامت حالشان به مرخصی رفتند. ما ۱۲ نفر با علایم خستگی مفرط ودرد ناحیه شکم، اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بویایی بدون دارو و درمان و تغذیه مناسب روی تختها افتاده ایم.

عدم امکانات پزشکی، عدم فضای مناسب برای قرنطینه برای ورودی های جدید و عدم کنترل سلامتی آنها موجب شیوع ویروس کرونا در بند گردید که جای تامل دارد.

شيوع ويروس كرونا در زندان هاي ايران
شيوع ويروس كرونا در زندان هاي ايران

هشدار عفو بین‌الملل نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران

عفو بین‌الملل، به جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت نگران‌کننده زندانیان در شرایط بحران شیوع ویروس کرونا هشدار داده و خواستار آزادی بی‌درنگ احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتی و دیگر زندانیان عقیدتی شد.

احمدرضا جلالی، پزشک متخصص مدیریت سوانح طبیعی که دارای تابعیت ایرانی و سوئدی است، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به اتهام «محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل» به اعدام محکوم شد. بازداشت احمدرضا جلالی توسط نیروهای امنیتی، که در اردیبهشت ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، اکنون وارد پنجمین سال خود شده است.

شيوع ويروس كرونا در زندان هاي ايران
شيوع ويروس كرونا در زندان هاي ايران

عفو بین‌الملل، روز دوشنبه ۲۷ آوریل/۸ اردیبهشت، به حکومت ایران درباره وضعیت جسمانی احمدرضا جلالی، پژوهشگر دو تابعیتی، هشدار داده و با اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا در ایران، خواستار آزادی هر چه سریعتر این زندانی ایرانی-سوئدی شد.

https://t.me/mohajranir/868

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.