Featured

خانواده های زندانیان محکوم به اعدام که در جریان قیام دیماه ۹۶ بازداشت شده اند ، تجمع كردند

۸ اَمرداد – ساعت ۹ صبح تجمع خانواده های زندانیان محکوم به اعدام که در جریان قیام دیماه ۹۶ بازداشت شده اند

خانواده های زندانیان محکوم به اعدام که در جریان اعتراضات سال ۹۶ دستگیر شده اند، در مقابل دادگاه نیکبخت اصفهان تجمع کرده

و نسبت به وضعیت پرونده فرزندانشان اعتراض کرده و خواهان برگزاری دادگاه عادلانه با حضور رسانه ها شدند، درجریان این تجمع، رییس زندان تجمع کنندگان را تهدید کرده که تجمع نکنند و اعلام کرده برایتان بد میشود!

بنا بر همین گزارش درجریان این تجمع، نیروهای امنیتی دروحشت از گسترش اعتراضات ،خانواده های بازداشت شدگان، آنها را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده و متفرق کرده اند.

خانواده های زندانیان محکوم به اعدام که در جریان قیام دیماه ۹۶  بازداشت شده اند ، تجمع كردند
خانواده های زندانیان محکوم به اعدام که در جریان قیام دیماه ۹۶ بازداشت شده اند ، تجمع كردند

نگاهی به پرونده معترضان محکوم به اعدام اعتراضات دیماه ۹۶ در خمینی شهر

۱۳ متهم اعتراضات مربوط به دیماه ۹۶ در خمینی شهر مورد محاکمه قرار گرفتند و ۵ تن از آنان به نامهای مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی در بهمن ۹۸ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اصفهان هرکدام به ۲ بار اعدام و ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

این پرونده در مورد سایر متهمان به صدور حکم زندان و شلاق منتهی شده است. احکام صادره در اوایل سال جاری به دیوان عالی کشور ارسال شد.

چندی پیش رئیس دادگستری استان اصفهان از صدور حکم “مفسد فی الارض” برای ۸ تن از معترضان سالهای ۹۶ و ۹۸ این استان خبر داده بود. گزارش پیش رو به بررسی پرونده این افراد و جزئیات حکم صادره می پردازد.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۱۳ تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۶ بر اساس پرونده های کلاسه ۹۸۰۹۹۸۳۶۳۵۵۰۱۰۰۳ و ۹۸۰۹۹۸۳۶۳۵۶۰۰۱۱۷ در بهمن ۹۸ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اصفهان محاکمه شدند که بر اساس رای صادره به شماره ۹۸۰۹۹۷۰۳۶۷۳۰۰۹۶۷  پنج تن از آنان مجموعا به ده بار اعدام و حبس و باقی نیز به حبس و شلاق محکوم شدند.

ابعاد این پرونده که برای نخستین بار توسط رئیس دادگستری استان اصفهان در هفته های اخیر مورد اشاره قرار گرفت از جنبه های مختلف قابل بررسی است.

این مقام قضائی مدعی شده بود برای ۸ تن از معترضان (اعتراضات) ۹۶ و ۹۸ این استان احکامی بر اساس اتهام محاربه صادر شده، گفته ای که از آن صدور حکم اعدام برداشت شد، او به هویت این افراد اشاره نکرد اما با احراز هویت ۵ تن از این محکومان به اعدام اعتراضات ۹۶، سئوالات متعددی در مورد هویت و سرنوشت ۳ محکوم به اعدام دیگر در این استان شکل می گیرد.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.