Featured

افزایش آزار و اذیت اقلیتهای مذهبی توسط رژیم ایران

کمیسیون آزادی مذاهب در آمریکا در گزارش جدیدی از آزادی مذاهب در ایران تحت حاکمیت آخوندی نوشت:‌ رژیم ایران همزمان با فشار داخلی و بین‌المللی آزار و اذیت اقلیتهای مذهبی را افزایش داده است.

در گزارش سالانه ۲۰۱۹ کمیسیون آزادی مذاهب در آمریکا پیشنهاد داده است که وزارت‌خارجه این کشور، رژیم ایران را به‌دلیل نقض سیستماتیک آزادیهای مذهبی به‌عنوان یک «کشور مورد نگرانی» لیست‌گذاری کند.

افزایش آزار و اذیت اقلیتهای مذهبی توسط رژیم ایران
افزایش آزار و اذیت اقلیتهای مذهبی توسط رژیم ایران

آزادی ادیان در ایران

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در روز جمعه ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ در راستای سیاست حمایت از آزادی ادیان که دولت دونالد ترامپ دنبال می‌کند بیانیه‌ای منتشر کرد که بر اساس آن حکومت ایران به فهرست کشورهای ناقض حق آزادی ادیان بازگردانده شد.

کمیسیون آمریکایی در امور آزادی مذهبی بین‌المللی در بیانیه سالانه ۲۰۲۰ ایران را براساس قوانین بین‌المللی آزادی مذهبی، به عنوان کشور مورد نگرانی ویژه قلمداد کرد و نسبت به وضعیت آزادی‌های دینی و مذهبی در ایران ابراز نگرانی کرد.

در کارزاری جهانی، عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان عقیدتی، که به دلیل پاندمی کرونا اکنون در معرض خطر بیشتری قرار دارند، می‌باشد.

بر اساس ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، هر فردی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به‌طور فردی یا جمعی و به‌طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

آزار و اذیت اقلیتهای مذهبی – یک مسیحی ایرانی پس از آنكه دولت او را به تبعید داخلی فرستاد و از وی به مدت شش سال زندانی كرد ، از رژیم ایران انتقاد كرد:

مقامات ایرانی در ماه نوامبر گذشته به ابراهیم فیروزی 33 ساله دستور داده بودند كه در شهر جنوب شرقی راسک در سیستان و بلوچستان تبعید شود ، هنگامی که وی حدود 1600 کیلومتر از خانه خود در حومه ای از پایتخت تهران ، خارج شد.

فیروزی پیش از دستگیری و محاکمه وی در سال 2013 ، نیم سال در زندان به اتهام خواستار اعتقاد به مسیحیان در سال 2011 بود.

افزایش آزار و اذیت اقلیتهای مذهبی توسط رژیم ایران
افزایش آزار و اذیت اقلیتهای مذهبی توسط رژیم ایران
Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.