Featured

کانادا: رژیم ایران مسئول تحقیقات درباره حادثه هواپیمای اوکراینی را برکنار کرد

مقامات کانادایی روز جمعه 3 ژوئیه 2020 از اقدام ایران به برکناری حسن رضایی‌فر مسئول تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی خبر دادند.

در این‌باره مقامات کانادایی توضیح دادند که اقدام ایران در برکناری حسن رضایی‌فر تاکید کننده این است که رژیم ایران در روند تحقیقات شفاف نبوده است.

مقامات کانادایی همچنین به تازگی یک اثبات جديد ” فایل صوتی ” 90 دقیقه‌ای را منتشر کرده‌اند که حاوی جزئیات تکان دهنده‌ای درباره حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی و واکنش ایران به آن حادثه است.

این فایل صوتی که در آن حسن رضایی‌فر مقام ایرانی مسئول تحقیقات درباره حادثه سقوط هواپیمایی سخن می‌گوید حاکی است مقامات ارشد ایران برای مخفی نگه داشتن برنامه حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاههای محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق در حین فعالیت‌های شدید نظامی حریم هوایی ایران را به روی پروازهای تجاری مسافربری بازگذاشتند که به هواپیماهای مسافربری اجازه پرواز داده‌ شده و در این بین به هواپیمای اوکراینی شلیک شده است.

کانادا: رژیم ایران مسئول تحقیقات درباره حادثه هواپیمای اوکراینی را برکنار کرد
کانادا: رژیم ایران مسئول تحقیقات درباره حادثه هواپیمای اوکراینی را برکنار کرد

شبکه سی‌بی‌سی کانادا که این فایل صوتی را منتشر کرده در گزارشی گفت که حسن رضایی فر روز 7 مارس 2020 در گفتگوی تلفنی با یکی از افراد خانواده‌های قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفته که اگر ایران آن زمان حریم‌ هوایی‌اش را می‌بست متحمل خسارت‌های مالی هنگفتی می‌شد.

این مسئول ایرانی ضمن تهدید خانواده‌های قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی که از رژیم ایران در شبکه‌های اجتماعی انتقاد می‌کنند طی این مکالمه از طرف دیگر گفتگو خواسته بود تا محتوایی را که در شبکه‌های اجتماعی انتشار داده حذف کند.

همزمان با این جواد سلیمانی، همسر الناز نبیئی یکی از جان‌باختگان هواپیمایی اوکراینی در صفحه توییتر خود نوشت:

یک «فایل صوتی از مسئول ارشد تحقیقات پرواز 752 در ایران نشان می‌دهد مقامات ارشد حکومت ایران عامدانه دستور به باز نگه‌داشتن حریم هوایی دادند و همچنین نشان می‌دهد که سازمان هواپیمایی کشوری از حمله موشکی سپاه آگاه بوده و با همکاری سپاه سعی در کتمان حقیقت داشته» است.

لازم به ذكر است پرواز 752 هواپیمایی اوکراین به تاریخ 8 ژانویه 2020 حامل 146 شهروند ایرانی، 61 شهروند کانادایی که عمدتاً تابعیت دوگانه داشتند، 11 شهروند اوکراینی، و شماری نیز شهروند افغانستان، سوئد، بریتانیا و پاکستان بود که همه آنها در پی شلیک موشک‌های سپاه پاسداران کشته شدند.

پس از گذشت 3 روز ستاد کل نیروهای مسلح ایران مسئولیت سرنگونی این هواپیمای مسافربری را بر عهده گرفت و از آن زمان تاکنون هیچ‌گونه گزارش مفصلی درباره این حادثه منتشر نشد.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.