Featured

یک سال پس از مرگ سلیمانی ، چرا تأثیر رژیم ایران در خاورمیانه رو به کاهش است

 در سالگرد کشته شدن سلیمانی ، رهبر رژیم ایران علی خامنه ای اعلام انتقام از ایالات متحده کرد. اما رژیم همچنان مشکلات زیادی دارد


ارتش آمریكا در حال حاضر در حال آماده سازی حملات احتمالی تلافی جویانه ایران است. زیرا در این یکشنبه یک سال می گذرد که ایالات متحده آمریکا ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی را با یک هواپیمای بدون سرنشین جنگی کشت. در سالگرد قتل سلیمانی ، که به عنوان یک قهرمان در ایران مورد احترام است ، اکنون تاسیسات آمریکا در نزدیکی همسایه ایران در عراق به ویژه در معرض خطر قرار گرفته است.

پیامدهای کشته شدن قاسم سلیمانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

برخی از ناظران همچنین نگرانند كه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، می تواند از یك تشدید جدید برای دامن زدن به جنگ با ایران ، كمی قبل از ترك مقام خود استفاده كند. در پشت تنش های جدید ، آشکار می شود که نفوذ ایران در خاورمیانه یک سال پس از مرگ سلیمانی رو به زوال و کاهش است.

مرگ سلیمانی در ساختار حکومتی خلأ برجای گذاشت
ترامپ اخیراً به ایران در مورد حملات بیشتر به سفارت آمریکا در بغداد که دقیقاً قبل از کریسمس مورد اصابت موشک قرار گرفت ، هشدار داد. اندکی پس از اعلامیه ترامپ ، بمب افکن های دوربرد آمریکایی بر فراز خاورمیانه پرواز کردند - هشدار دیگری به ایران.

تام نیکولز ، دانشمند علوم سیاسی آمریکا ، احتمال می دهد ترامپ در آخرین روزهای حضور خود جنگ با تهران را شروع کند. نیکولز در مجله The Atlantic نوشت: ترامپ پس از شکست انتخاباتی خود ، از مشاوران خود در مورد گزینه های حمله نظامی آمریکا به تأسیسات هسته ای ایران سوال کرد . مشاوران ترامپ در آن زمان او را از این تصمیم منصرف کردند ، اما سالگرد سلیمانی بار دیگر به تنش ها دامن می زند.

سلیمانی ۶۲ساله در تاریخ ۳ژانویه ۲۰۲۰در اثر اصابت گلوله به وسیله  هواپیمای بدون سرنشین جنگی آمریکا در نزدیکی فرودگاه پایتخت عراق ، بغداد ، درگذشت. علی خامنه ای رهبر رژیم اخیراً گفت سلیمانی تجسم ارزشهای ایرانی مانند شجاعت و مقاومت است.  "قطعاً" انتقام خواهیم گرفت. خامنه ای بار دیگر تأكید كرد كه ایران می خواهد آمریكا را مجبور به عقب نشینی از خاورمیانه كند.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.