Featured

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از ترکیه خواست محمد مساعد را به ایران تحویل ندهد

 فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از دولت ترکیه خواست، محمد مساعد روزنامه‌نگار ایرانی که طی روزهای گذشته توسط ماموران پلیس این کشور بازداشت شده است را به ایران تحویل ندهد.


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، «روند بازگرداندن مساعد به ایران آغاز شده است و می‌تواند در هر زمانی رخ دهد. در صورت اخراج او در ایران با خطر دستگیری و شکنجه مواجه است.»

محمد مساعد که موفق به کسب جایزه بین المللی آزادی بیان کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران در سال ۲۰۲۰ شده است، به دلیل انتشار مطالبی در رابطه با قطعی اینترنت در اعتراضات آبان‌ ماه ۹۸ و انتقاد از عملکرد دولت در مقابله با ویروس کرونا دو بار بازداشت شد. او تابستان امسال به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به چهار سال و نه ماه زندان و دو سال محرومیت از روزنامه نگاری محکوم شد.

لجنة حماية الصحافيين» تطالب تركيا بوقف ترحيل الصحافي الإيراني محمد مساعد |  الشرق الأوسط

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین در این بیانیه ضمن «کاملا بی‌اساس» خواندن اتهامات آقای مساعد، بار دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که فورا، آزار و اذیت روزنامه‌نگاران را متوقف کرده و کلیه اتهام‌ها علیه محمد مساعد را لغو کند.

محمد مساعد که پیش از این در روزنامه شرق کار می‌کرد بر اثر فشارهای امنیتی اکنون با رسانه‌ای در ایران همکاری نمی‌کند؛ اما همچنان به آگاهی‌‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی مشغول است

پیش از این نیز کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران  در گزارشی اعلام کرد که این روزنامه‌نگار با ارسال پیامی به این کمیته اطلاع داده است که پلیس مرزی ترکیه پس از عبور او از مرز ایران و ورودش به شهر وان ترکیه، او را بازداشت کرده است.
Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.