Featured

فرانسه و آلمان نسبت به دستیابی دوباره به بمب هشدار می‌دهند

 تهران می خواهد دوباره اورانیوم غنی کند - اکنون وزیر خارجه فرانسه از قدرت هسته ای قریب الوقوع ایران می ترسد. نوری پور سیاستمدار حذب سبز نیز معتقد است و باور ندارد که توافق هسته ای بتواند نجات پیدا کند.


پس از چند روز مانور نظامی توسط ایران در خلیج فارس ، فرانسه نسبت به فعالیتهای هسته ای رژیم آخوندها هشدار می‌دهد .


ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه یکشنبه هشدار داد که ایران در شرف تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای است .بنابراین ضروری است "به ایرانیان بگوییم که کافی است و اقدامات لازم انجام شود تا ایران و ایالات متحده بتوانند به توافق نامه وین برگردند".


توافق هسته ای بین المللی که در سال ۲۰۱۵در وین منعقد شد ، برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به توانایی ساخت بمب اتمی بود. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، توافق نامه را که به نظر وی ناقص بود، در ماه مه ۲۰۱۸به طور یک جانبه فسخ کرده و سپس تحریم های جدید علیه تهران را به اجرا درآورد.


از آن زمان ، ایران نیز بتدریج از توافق خارج شد. 

جو بایدن ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده ، که روز چهارشنبه روی کار خواهد آمد ،  می تواند درباره بازگشت کشورش به توافق هسته ای تصمیم بگیرد.


لو دریان از استراتژی "حداکثر فشار" ترامپ علیه ایران انتقاد کرد که نتیجه ای معکوس داشته. "نتیجه این است که این استراتژی فقط خطر و تهدید را افزایش داده است." بنابراین رئیس دیپلمات فرانسوی خواستار تغییر جهت شد: "شما باید این مکانیسم را متوقف کنید."


نیروهای مسلح ایران طی چند روز گذشته موشک های بحث برانگیز میان برد را به عنوان آزمایش شلیک کردند. علاوه بر موشک های با برد ۱۸۰۰ کیلومتر ، موشک های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین نیز در یک مانور دریایی در مقیاس بزرگ توسط نیروی دریایی و سپاه پاسداران آزمایش شدند.


تهران همچنین روز چهارشنبه به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داد كه در حال توسعه تحقیقات در زمینه تولید فلز اورانیوم است.


در بیانیه مشترک وزارتخانه های خارجه ، آلمان ، فرانسه و انگلیس از این اقدام ابراز نگرانی کردند. 

علاوه بر این ، توافق نامه هسته ای بین المللی ایران را از تولید یا تحقیق در مورد فلز اورانیوم به مدت ۱۵ سال منع کرده. بنابراین جمهوری اسلامی باید جلوی این فعالیت ها را بگیرد.


نووي إيران: تقرير: إيران على بعد 3 أشهر ونصف من صنع سلاح نووي


همزمان امید نوری پور «سخنگوی فراکسیون حزب سبزها در پارلمان در زمینه سیاست خارجی »از عملکرد- تلاش دولت آلمان برای حفظ توافق هسته ای با ایران انتقاد کرد. وی می گوید: "برای جلوگیری از کارشکنی ترامپ در توافق هسته ای ، دولت آلمان باید زودتر ، قاطع تر و با ماهیت بیشتری در گروه کر اروپا عمل می كرد."


به دنبال خاتمه یک جانبه توافق نامه توسط ایالات متحده ، Instex در ژانویه۲۰۱۹ برای محافظت از تجارت با ایران با وجود تحریم های جدید ایالات متحده تأسیس شد. با این وجود ، طی دو سال گذشته تنها یک معامله انجام شده است تا صادرات لوازم پزشکی به ایران تسهیل شود.


در مارس ۲۰۲۰، اولین معامله از طریق Instex انجام شد. استاندار «لئندرتسه»پارلمان ایران را مسئول این امر دانست.او مینویسد: بسیاری از شرکت های اروپایی به اینستکس گفته اند که آنها علاقه مند به انجام تجارت هستند و با این شرکت وارد مذاکره قراردادی شده اند."اتمام یک معامله موفق به عوامل بسیار و غالباً پیچیده و به ویژه به تمایل طرف ایرانی برای همکاری بستگی دارد که هنوز با معاملات بعدی موافقت نکرده است."

بنابراین نوری پور همکاری های آینده با ایران را مثبت نمی بیند:اکنون نجات توافق در برابر تندروها در تهران ، حتی همراه با رئیس جمهور جدید آمریکا ، بسیار دشوار خواهد بود. "

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.