Featured

رفتار تازیان با ایرانیان پس از تسخیر ایران

 رفتار تازیان فاتح با ایرانیان که موالی نامیده میشدند سراپا آمیخته با تحقیر بود. با ایرانیان در یک صف راه نمی رفتند و بر سر یک سفره نمی نشستند.

در جنگها نیز آنان را جزو سواران راه نمی دادند و پیاده به جنگ میبردند و از آنچه مقرری سربازان بود بهره ای به آنان نمیدادند.

کار جنگ را تنها شایسته ی خودشان میدانستند و عقیده داشتند که موالی تنها برای کارهای پست آفریده شده اند. باید راه سروران خویش را بروبند و کفش آنها را رفو کنند و جامه ی آنها را بدوزند!

حکومت تازیان آزادگان ایرانی را به مانند بندگان از تمام حقوق مدنی و اجتماعی محروم میداشت و به آنها همه گونه تحقیر و استبداد روا میداشت.

مولی نمی توانست به هیچ کار آبرومندی بپردازد. حق نداشت سلاح بسازد و بر اسب نشیند.

اگر یک ایرانی دختری را از تازیان به زنی میگرفت طلاق بر زن و تازیانه و زندان بر مرد تحمیل میگشت! حکومت و قضا همه جا مخصوص تازی بود و هیچ ایرانی به این گونه مناصب و مقامها نمی رسید!

رفتار تازیان با ایرانیان پس از تسخیر ایران
رفتار تازیان با ایرانیان پس از تسخیر ایران

چهار روز نبرد قادسیه بین ایرانیان و تازیان چگونه گذشت؟

پس از آرایش گرفتن سپاهیان بعد از گذشت چند ماه در روبروی هم نبردی روی داد که به گواهی تاریخ چهار روز به درازا انجامید و این است مهمترین حوادث این ۴ روز:

روز نخست: رستم پیش از آغاز جنگ برای سپاهیانش پر شور سخن راند طوری که تمام سربازان را به هیجان آورد.

اسبهای تازیان از فیل های بسیار بزرگ و غول آسای سپاه ایران که در پیشاپیش سپاه قرار داشتند به وحشت افتادند و پا به فرار گذاشتند.

در نتیجه سپاه ایرانیان با دلاوری…تازیان را به عقب راندند. نبرد می رفت که به سود ایرانیان پایان پذیرد اما ناگهان تازیان برگشتند و تیراندازان تازی فیل ها را مورد تیرباران قرار دادند.

این امر موجب وحشت فیل ها و بازگشت آنها به عقب و برهم خوردن آرایش جنگی سپاه ایران گردید. نبرد در روز نخست به سود تازیان پایان یافت.

چهار روز نبرد قادسیه بین ایرانیان و تازیان چگونه گذشت؟
چهار روز نبرد قادسیه بین ایرانیان و تازیان چگونه گذشت؟

روز دوم: روز دوم نبرد کم کم رو به اتمام بود که یک سپاه 30 هزار نفری از طرف شام (سوریه) به کمک تازیان آمد و باعث بالا رفتن روحیه ی آنها گردید.

اگر این نیروی کمکی به یاری تازیان نیامده بود نبرد به سود ایرانیان پایان می پذیرفت اما ورود این تازه نفسان سرنوشت نبرد را به سود تازیان تغییر داد.

در این روز جنگ و گریزهای زیادی بین طرفین صورت گرفت که به کشته شدن 10000 تن ایرانی و 2000 تن تازی انجامید.

همچنین در این روز درگیری بین پهلوانان دو سپاه روی داد که طی آن سرداران بزرگی همچون “بهمن جادویه” و “بندوان” کشته شدند. نبرد در این روز نیز مانند روز نخست به سود تازیان پایان یافت.

https://t.me/mohajranir

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.