Featured

چهار گروە حشد الشعبی از جمھوری اسلامی اعلام برائت کردند

 چهار تیپ «بریگاد» نزدیک به آیت الله سیستانی از ۲تا ۴ دسامبر کنفرانسی را در حمایت از دولت علیه شبه نظامیان شیعه تحت حمایت رژیم ایران برگزار کردند. تصمیم نهایی با لحنی تند علیه فساد و مخالف شبه نظامیان که از جنگ علیه دولت اسلامی برای منافع سیاسی شخصی و حزبی سوءاستفاده می کنند ، مشخص شد.


اعلام برائت الحشد الشعبی از انجام اقدامات غیرقانونی در عراق - فیدال فیدال

این چهار تیپ عبارتند از: لواء النصار المرجعية ، لواء علی الاکبر ، فرقة العباس القتالية و فرقة الامام علی القتالية. آنها قبلاً درخواست کرده بودند که از واحدهای حشد الشعبی جدا شوند و در عوض به عنوان بخشی از ادغام در نیروهای مسلح دولت به وزارت دفاع عراق متصل شوند.

این چهار جناح اعلام کردند که تحت کنترل کامل دولت هستند و از آنها خواستند که مستقیماً به نخست وزیر عراق ، فرمانده کل کشور گزارش دهند.

تصمیم نهایی سه روز پس از "کنفرانس واحد حرم" در حرم امام علی در نجف ، جایی که ایت الله سیستانی ، روحانی ارشد شیعه عراق زندگی می کند ، منتشر شد.

یک مقام در "واحدهای الحرمین" به شرط ناشناس ماندن به المانیتور  گفت که آنها در تلاشند سازمانهایی را که از دولت عراق حمایت می کنند از جناحها و احزاب سیاسی که منافع کشور دیگری را دنبال می کنند جدا کنند. این اشاره به رژیم ایران بود که متهم به کنترل حشد الشعبی است.

وی به المانیتور گفت: "برخی از جناحهای مسلح در حشد با بهره گیری از فتوا السیستانی ها نهادهایی را به موازات دولت و نیروهای مسلح را به موازات نیروهای منظم تأسیس كردند.

آنها همچنین از ظرفیت و قدرت حشد برای اهداف سیاسی سوءاستفاده کردند و در فساد و قتل نقش داشتند. فتوایی که این مقام به آن اشاره کرد ، تماس سیستانی از داوطلبان برای پیوستن به نیروهای امنیتی رسمی عراق پس از تصرف موصل و سایر مناطق عراق در سال ۲۰۱۴توسط دولت اسلامی بود.

مقامات "واحدهای حرم" گروه های بیگانه پیرو آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران را به جمع آوری ثروت و پیگیری منافع متهم کردند.

اقدام "واحدهای حرم" برای پیوستن به نیروهای خود با دولت پیش بینی می شد ، خصوصاً از آنجا که این چهار شبه نظامی در جنگ با دولت اسلامی با رئیس ستاد نیروهای مسلح عراق همکاری نزدیک داشته و همچنین به دلیل مرتکب نشدن نقض حقوق بشر شناخته شده بودند.

بسیار محتمل به نظر می رسد که پیشرفت "واحدهای حرم" برای جدا شدن از PMU با دانش یا حتی دستور ال سیستانی صورت گرفته باشد.

چنین کنفرانسی بدون رضایت سیستانی در حرم امام علی برگزار نمی شود.او نه تنها نظارت مستقیم بر حرم دارد ، بلکه تنها چند قدم با منزل او فاصله دارد.
Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.