Featured

آیا فروپاشی اقتصادی، منجر به فروپاشی سیاسی می‌شود؟

  اکثرا معتقدند که فروپاشی اقتصادی در کشور باعث فروپاشی نظام سیاسی خواهد شد. با این منطق و با ورشکستگی گسترده‌ی اقتصادی، اکنون می‌بایست که رژیم سقوط کرده باشد اما این اتفاق نیفتاد.


اقتصاددانان معتقدند ونزوئلا میزبان بزرگ‌ترین فروپاشی اقتصادی آن هم در یک وضعیت غیرجنگی در ۴۵ سال اخیر است. این در حالی است که چنین ناپایداری را در گذشته صرفا کشورهای گرفتار جنگ تجربه کرده‌اند." پس اگر ما از همان منطق پیروی بکنیم ونزوئلا هم باید سقوط کرده باشد. همچنین کشورهای آمریکای لاتین که بیش از دیگر کشورها مستعد انقلاب هستند. از آرژانتین و بولیوی گرفته تا شیلی و کوبا و ونزوئلا، که با مبارزات و انقلاب‌های ضد امپریالیسمی شناخته می‌شوند. یا اقتصادهای ورشکسته ای مثل سوریه و عراق در خاورمیانه و...  اما هیچکدام از فروپاشی‌های اقتصادی به فروپاشی نظام سیاسی منجر نشده.


اکثر اپوزسيون و تحلیلگران سیاسی گاهی به تحلیل‌های سورئالیستی دست می‌زنند و از دل این اقتصاد فَشَل و درمانده به زور هم که شده میخواهند یک انقلاب یا شبه انقلاب بیرون بکشند.


اقتصاد در حال فروپاشی، جامعه در حال انفجار و وظیفه مبرم ما! - ایران آزادی



البته من منکر این نیستم که قیام حاشیه نشینان نمی‌تواند شکل بگیرد،اما رژیم برای این مسئله برنامه دارد. 


تعلل در خرید واکسن و ایجاد و اعمال محدودیت های رفت و آمد و تردد و تجمع را می‌توان از برنامه‌های کوتاه مدتِ رژیم به منظور سرکوب و خاموش کردنِ جَو اعتراضی دانست و در عین حال انتقال قدرت در بالا، قبضه‌ی مجلس توسط نظامیان، حضور رئیس جمهور نظامی در دور بعدی انتخابات و همچنین ایجاد اینترنت ملی، دستگیری و اعدام فعالین سیاسی و...  همه را شاید بشود به نوعی کودتای مخملی نامید که بزرگترین و متنفذترین ارگان نظامی، خواهان بدست گرفتن تمامی ساز و کار در کشور است. این اقدامِ رژیم نشانگر ترس از مسئله‌ی شورش‌ها و قیام حاشیه نشینان است که در آبان ٩٨ با همین حرکت بشدت غافلگیر شد. 



 رژیم می‌خواهد فضا را بیش از پیش به کنترل خود در بیاورد و همینطور با دستیابی به سلاح هسته‌ای، تهدیدهای خارجی را خنثی کند و به پشتوانه‌ی چین و روسیه بر سر قدرت بماند. این دو هم نمی‌خواهند که متحد و کارگزارشان در منطقه را از دست بدهند و یقینا حمایت هایی خواهند کرد.


با روی کار آمدن دولت نظامی و همچنین مجلسی که بدست افراطی‌ها افتاده، در آینده شاهد بسته‌ترین فضا در طول حکومت جمهوری اسلامی خواهیم بود و این یعنی رژیم دارد جلوی سقوطش را می‌گیرد. 


Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.