Featured

سوگواره ای برای روزی که حقوق بشر است

 دهم دسامبر هر سال که فرا می رسد یادمان می افتد چنین روزی با نام حقوق بشر عجین شده است.انگار در چنین روزی باید به فکر حقوق انسانی و شهروندی خود باشیم و اگر در طول سال در این کره خاکی هزاران مورد نقض حقوق بشر صورت گیرد جای تعجب و شگفتی نیست و امری عادی و معمول است.


۱۰ دسامبر/ روز جهانی حقوق بشر گرامی باد - MikrofonNews

از سال ۱۹۴۸ که اعلامیه جهانی حقوق بشر تصویب شد تا به امروز همواره تلاشگران و مدافعان حقوق بشر در جهان بار سنگین آگاهی دهی و اطلاع رسانی در این باب را به دوش کشیده اند.در این میان نهادهای حقوق بشری هم در این نیم قرن و اندی توانسته اند در حد بضاعت و توان خویش فعالیت نمایند.داستان فعالان حقوق بشر در کشورهای توسعه نیافته که با حقوق بشر سر ناسازگاری دارند قصه پر غصه ای است که در این راه از جان و مال خویش مایه گذاشته اند.

فعالان این حوزه در میدان مینی گام گذاشته اند که کوچکترین حرکت ناصوابی از دید آن حکومت ها پاسخی جز زندان ندارد.اکنون اعلامیه جهانی حقوق بشر و دیگر کنوانسیون های مدنی و حقوقی و سیاسی که برخی دولت ها آن را پذیرفته و به عمل به آن متعهد شده اند به مدد شبکه های اجتماعی و فصل نوین در روابط حاکم‌ بر انسانها برای اکثریت آشنا و قابل فهم است، با این وجود حقوق بشر همچنان غریبه ی آشنایی است که برای تحقق حداکثری آن چاره ای جز فعالیت و آموزش و هزینه ی بیشتر در جوامعی که قدرت سیاسی با آن سر ستیز دارند نیست.
Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.