Featured

٢٠٢٠ سالی زیان‌بار برای رژیم ایران؛ قتل چهره‌های شاخص و فشار حداکثری

 می‌توان سال 2020 را به عنوان بدترین سال برای رژیم ایران توصیف کرد، زیرا علاوه بر تشدید سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ که شامل تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های سفر دیپلمات‌های ارشد ایرانی در سازمان ملل شد، کشتن قاسم سلیمانی، مهمترین شخصیت نظامی ایران و فرمانده سپاه قدس بازوی دخالت خارجی ایران و در پی آن کشتن محسن فخری‌زاده مقام برجسته هسته‌ای نیز رخ داد.


عام الخسارات لإيران... اغتيال رموز وضغوط قصوى


رویکرد فشار حداکثری که به دنبال خروج ترامپ از برجام در سال 2018 در پیش گرفته شد، ضربات علیه اقتصاد رژیم ایران را افزایش داد تا حدی که ممکن است تهران را تا روشن شدن سیاست جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده، وادار به بازگشت به مذاکرات کند.


در این زمینه در گزارش مجله «فارین پالیسی» آمده است که اکثر کارشناسان در مورد تأثیر کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ از نظر در منگنه قرار دادن شدید اقتصاد ایران و اعمال فشار زیاد بر تهران، همداستان هستند.


هنری روم تحلیلگر برجسته مسائل ایران در گروه اوراسیا، می‌گوید این فشارها، انگیزه لازم برای بازگشت ایران به میز مذاکره را فراهم می‌کند.


به نظر او، تأثیر ترکیبی تحریم‌های ایالات متحده و اپیدمی کرونا، اقتصاد ایران را در موقعیت بسیار آسیب‌پذیری قرار داده است.


اگرچه اقتصاد تنها عامل تاثیرگذار بر مساله بازگشت به مذاکرات نیست، اما به نظر می‌رسد که وخیم شدن اوضاع اقتصادی ایران در میان مدت، احتمال بازگشت به مذاکره با غرب را افزایش می‌دهد.


با این حال، این دیدگاه، پیش‌بینی ناظران تا پیش از تابستان سال آینده را توضیح نمی‌دهد بلکه بیانگر أوضاع بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران است، که چه بسا رئیس‌جمهوری تندرو را به قدرت برساند که امکان مذاکره مجدد را برای همیشه از میان برده و واشنگتن را به سخت‌گیری بیشتر سوق دهد.


Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.