Featured

اینجا خانه ویران می‌کنند، آنجا آباد

 حسن نصرالله گفته: بعد از جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰ هزار خانه خراب شد. حاج قاسم سلیمانی و برادران «طرح اسکان» را پیشنهاد کردند و به کسی که خانه‌اش ویران شده بود، یک‌سال هزینه اجاره و معیشت را دادند تا خانه‌‌‌اش را بسازد. 



اینجا خانه‌ها را بر سر ساکنین آوار می‌کنند، مردم سرپل زهاب بعد از زلزله هنوز توی چادر و کانکس زندگی می‌کنند، بارش‌های اخیر باعث سیل و تخریب منازل زیادی در خوزستان و سیستان شده، گور خوابی و پشت بام خوابی بعد از حلبی آبادها دارد در کشور به یک سبک زندگی برای مردم فرودست تبدیل می‌شود. 

در جایی خواندم، "برای ساخت فیلم‌های جنگی به خرمشهر می‌رویم چون هنوز هم جنگ‌زده است!" ویرانه‌هایش باقیست، گویی جنگ هنوز ادامه دارد. همان‌هایی که جنگ را به مردم تحمیل کردند، حتی حاضر نشدند بعد از سه دهه، ویرانه‌هایی را که به جا گذاشتند و مسبب اصلی‌اش بودند، آباد کنند. بعد پول این مردم آواره و بی سرپناه و بی مَسکن و بد مَسکن را بر می‌دارند و به خانه خراب شده‌های لبنان می‌دهند تا خانه‌شان را بسازند.

چرا خرمشهر، خرّم‌شهر نشد؟! / چه خوب که ممد نیست...


حکومت در واقع دارد عمق استراتژیک خودش را با پول‌های این مملکت و پا گذاشتن روی تک تکِ مردم و لِه کردنِ افراد این جامعه بنا می‌کند. با پول‌های کلانی که به جیب‌های گشادِ نصرالله و نیروهای نیابتی‌اش می‌ریزد، پایگاهش را در منطقه حفظ می‌کند تا راحت تر بتواند به ماجراجویی‌های احمقانه، تفرقه افکنی، قدرت طلبی، قاچاق و هزارن کثافت کاری دیگر بپردازد.


هر یک روز بیشتر ماندنِ این زالوها، می‌تواند به اندازه‌ی سالها منابع و ثروت‌های فراوانی را به باد بدهد و حیف و میل بکند. دست آخر هم وقتی به خودمان می‌آییم، می‌بینیم از این کشور چیزی جز ویرانه‌ای باقی نمانده است.


دوستی داشتم که می‌گفت: بچه تا زمانی که سر جایش نشسته نمی‌دانی چه کرده، و وقتی بلند شد می‌بینی چه خرابکاری‌ کرده است. اکنون اینها تا زمانی که مملکت دستشان است و سر جایشان نشسته‌اند، هیچکس نمی‌داند که چه کار کرده‌اند، وقتی بلند شوند، تازه می‌بینیم که چه گندی به مملکت زده و سر این کشور چه آورده‌اند. 
Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.