Featured

رژیم ایران دوباره یک مخالف در تبعید را ربود

 مشابه روح الله زم که اخیراً اعدام شده است، حبیب چعب مخالف تبعیدی توسط ماموران ربوده شده و به ایران منتقل شد.


وقتی حبیب چعب مخالف رژیم ایران تبعیدی در ماه اکتبر از سوئد به ترکیه سفر کرد، به دوستانش چیزی نگفت ، همانطور که فوادالكعبي توضیح می دهد: "هیچ کس قبول نمی کرد که او سفر کند". 



ترکیه برای مأموران اطلاعاتی ایران به عنوان "حیاط خلوت" شناخته می شود و چعب، رهبر یک گروه مبارز ، توسط رژیم تهران تحت تعقیب است. اندکی پس از ورود به استانبول، او نیز ناپدید شد.


دو روز بعد، رسانه های دولتی ایران گزارش دادند که وی دستگیر شده و اعتراف کرده است که در حمله مهلک به رژه نظامی در ایران در دو سال پیش دست داشته است.


با این حال ، رژیم جزئیات نحوه بازداشت وی را فاش نکرد.


به گفته یکی از مقامات سرویس مخفی ترکیه که خواست نامش فاش نشود ، طی روزهای اخیر ، ترکیه چندین نفر را در ارتباط با آدم ربایی چعب دستگیر کرده است.


آدم ربایی ادعا شده شباهت بسیاری به عملیات اخیر دیگری دارد که توسط رژیم ایران انجام شده است: آدم ربایی روح الله زم ، مخالف و روزنامه نگار ایرانی که در فرانسه در تبعید زندگی می کرد و پس از آنکه سال گذشته با فریب به عراق آورده شد و ربوده و ناپدید شد.


زم ، که یک کانال محبوب رسانه های اجتماعی را اداره می کرد ، روز شنبه پس از محکومیت به جرم تحریک خشونت در اعتراضات ضد دولتی در سال ۲۰۱۷، در ایران اعدام شد. عفو بین الملل اعدام را "ضربه مهلکی بر آزادی بیان در ایران" محکوم کرد.


ناپدید شدن چعب سومین عملیات برجسته در ترکیه طی چند سال گذشته بود که رژیم ایران مقصر شناخته شده است. این حادثه اخیر روابط بین دو کشور - رقبای منطقه ای اما همچنین همکاری در زمینه تجارت ، انرژی و سایر موارد - را تهدید می کند.


به گفته دوستش فواد ، که سخنگوی جبهه مردمی دموکراتیک اهوازی ، وابسته به ASMLA است ، چعب ۱۴سال در تبعید زندگی کرده بود و اعترافات او اجباری بود.


دولت اسلامی او را متهم به حمله به رژه نظامی و مجبور به اعتراف کرده است.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.