Featured

ترور محسن فخری زاده با مجوز ترامپ وتميم صورت گرفته است.

 یک روزنامه انگلیسی در سر مقاله خود می نویسد که ترور محسن فخری زاده با مجوز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا وأمير قطر صورت گرفته است.


تفاصيل حادثة اغتيال عالم نووي إيراني... صور - Sputnik Arabic


در سرمقاله روزنامه گاردین آمده است:

گفته می شود که در سال ۲۰۰۹ ، مقامات اسرائیلی برای حمله هوایی به ایران قبل از روی کار آمدن باراک اوباما به دنبال کمک و سلاح آمریکا بودند. 


جورج بوش امتناع ورزید. مشاوره ای که به بوش داده شده بود مشابه آنچه دونالد ترامپ در توجیهی این ماه از مقامات دریافت کرده است: یک حمله نظامی می تواند بدون اثر باشد، ایران را به ساختن بمت اتمی نزدیک تر کند و ممکن است منجر به جنگ شود.

ترامپ بر اثر یک گزارش بازرسان سازمان ملل احساس خطر کرده بود که به افزایش قابل توجه ذخایر اورانیوم اشاره داشت. ترامپ خواستار گزینه های نظامی می شود اما او را منصرف می کنند و حالا توجه ها به این مسئله است که آیا او برای سایر اقدامات پوششی علیه ایران چراغ سبز داده است؟

آمریکایی‌ها و تحلیلگران منطقه‌ای گمانه زنی می کنند اسرائیل تنها در صورتی می تواند در این ترور[فخری زاده] دست داشته باشد که اجازه ترامپ را گرفته باشد.

قطر از ترور دانشمند ایرانی "فخری زاده" مطلع بود


منابع آگاه: سفر یک تیم عالی رتبه نظامی آمریکا به قطر، نسبت به اجازه استفاده از پایگاه‌های آمریکا در قطر برای عملیات نظامی علیه رژیم ایران .


حتی عملیات ترور وی بین آمریکا و قطر هماهنگ شده بود ، واشنگتن یک هفته پیش B52 را به قطر فرستاد و در پایگاه نیروی هوایی الودید که میزبان ستاد فرماندهی مرکزی و ستاد فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده است ، فرود آمد


هیچ یک از رهبران اسرائیل و یک فرد بی‌مسئولیت همانند بنیامین نتانیاهو، یک بار هم گامی چنین خطرناک را بدون آنکه با واشنگتن شفاف‌سازی کند، انجام نمی‌دهد. 

اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در باره احیاء توافق هسته‌ای و بازگشت به برجام را از دلایل احتمالی دخیل بودن ترامپ وقطر در این ماجرا است. ترامپ به پای خود شلیک کرد و تنش های منطقه‌ای را افزایش داد.


اگر ایران اقدام تلافی‌جویانه انجام بدهد، می‌تواند خاورمیانه را به هرج و مرج بکشاند و امیدهای بایدن برای یک شروع دوباره را از بین ببرد.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.