Featured

‌‌ رئیس برنامه تسلیحات هسته ای ایران منحل شد

 همانطور که تلویزیون دولتی ایران و سایر رسانه های ایران گزارش داده اند ، محسن فخری زاده روز جمعه در حوالی پایتخت تهران کشته شد.


تلویزیون دولتی با استناد به منابعی درگذشت محسن فخری زاده را تأیید کرده و قول داده است که اطلاعات بیشتری را بزودی ارائه دهد. خبرگزاری نیمه دولتی فارس ، نزدیک به سپاه پاسداران ایران ، گفت که این حمله در آبسرد ، یک شهر کوچک در شرق پایتخت تهران رخ داده است. گفته شد که شاهدان صدای انفجار و سپس شلیک مسلسل را شنیده اند. این آژانس گفت: این حمله اتومبیلی را هدف قرار داد که فخری زاده در آن بود.


تلویزیون دولتی بعداً عکسی از محاصره نیروهای امنیتی در خیابان را در وب سایت خود قرار داد. فارس گزارش داد که تلاش ها برای معالجه فخری زاده و دیگر مجروحان در حالی جریان است که سپاه پاسداران ایران بیانیه ای صادر کرد و تهدید به انتقام مرگ دانشمندان هسته ای کرد بدون آنکه توضیحی در مورد حادثه خاص بدهد.

فخری زاده، استاد فیزیک و افسر سپاه پاسداران ایران ، توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به عنوان مدیر پروژه سلاح های هسته ای ایران در سال ۲۰۱۸معرفی شد. هنگامی که نتانیاهو فاش کرد که اسرائیل بایگانی بزرگی از مواد مربوط به برنامه سلاح های هسته ای ایران را از یک انبار در تهران به سرقت برده است ، گفت: "این نام را یادداشت کنید: فخری زاده

فخری زاده پروژه "آماد" ("امید") ایران را هدایت می کرد. اسرائیل و غرب گفتند این یک عملیات نظامی است که برای ساخت سلاح هسته ای در ایران انجام میشود. از طرف دیگر ، تهران مدت هاست که ادعا می کند برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی که بازرسان آن از زمان توافق هسته ای تأسیسات هسته ای ایران را رصد می کنند ، معتقد است که برنامه "آمد" در اوایل دهه ۲۰۰۰ پایان یافت. با این حال ، نتانیاهو در بیانیه سال ۲۰۱۸خود گفت که فخری زاده به تلاش های رژیم برای دستیابی به سلاح هسته ای تحت "یک سازمان در وزارت دفاع ایران" (SPND) ادامه می دهد.

گفته می شود اسرائیل طی تلاش برای مهار برنامه هسته ای ایران چندین دانشمند برجسته هسته ای ایران را طی سالهای گذشته کشته است.

یک دیپلمات غربی چهار سال پیش به خبرگزاری رویترز گفت: اگر ایران روزی تصمیم به ساخت سلاح هسته ای بگیرد ، فخری زاده به عنوان «پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران» شناخته خواهد شد"
Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.