Featured

خیزشی گسترده تر از آبان در راه ست، آماده شویم!

در یادداشت های نه گانه از برش های گوناگون به فراز و فرود و دست آوردهای ماندگار قیام آبانماه اشاره کردیم و حال بعد از گذشته یک سال از آن سرفصل روشن شده است که؛ حکومت آخوندی با هر خیزش و رویشی یک گام به سقوط نزدیک و نزدیک تر می شود، طوریکه گذر از جمهوری اسلامی به امری حتمی و قطعی مبدل شده است و حال پرسش این است که در خیزش و قیام پیش رو می توانیم از تجارب آبانماه بطور بهینه استفاده کنیم یا خیر؟ برای درک بهتر پرسش فوق خردمندانه ست که به چند مسئله تاکید کرد؛


قیام آبان، آزمون استراتژیهای مدعی سرنگونی ، تاکنون استراتژیهای گوناگونی  مطرح شده است.


یکم - 

بدیل جمهوری اسلامی از نظر سیاسی به رشد همه جانبه جنبش اجتماعی در داخل مرتبط است و از طرفی خیزشی گسترده تر از دی و آبان که بتواند منجر به گذر از جمهوری اسلامی شود نیازمند وحدت ملی ست. وحدتی که در آن از یکسو  حمایت گسترده نهادهای مدنی، اعتصابات منطقه ای پیاپی معلمان و کارگران و پرستاران و بازنشستگان  و از طرفی دیگر به گرایش لایه های میانی طبقه متوسط به گذر از جمهوری اسلامی و همچنین به حمایت بخش هائی از بدنه نظامی از خیزش سراسری در ایران پیوند دارد. 


دوم - 

 تسخیر خیابان بدون اعتصابات و نافرمانی مدنی گسترده، بدون زمین گیر کردن نیروهای نظامی با مسدود کردن جاده ها، عمومی کردن شعار آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی بدون هماهنگی و اتحاد بخش اعظم مخالفین جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور ناممکن به نظر میرسد. بنابر این همزمانی موارد فوق امکانی فراهم خواهد ساخت که حکومت کاملا از هم فروبپاشد. 


سوم -

 تجربه چند جنبش و خیزش - هیجده تیر، جنبش هشتادوهشت، خیزش دی و قیام آبان - به خوبی به ما آموخته است که گذر از جمهوری اسلامی نیازمند وحدت ملی همه احاد ملت، تقویت همبستگی اجتماعی و رسیدن به یک چشم انداز سیاسی کاملا روشن است که امید به از میان برداشتن استبداد دینی خمیرمایه اصلی آن است . در همین رابطه همه تلاش ها و کوشش ها همه دغدغه ها و حساسیت ها را می توان معطوف به همگرائی در راستای تقویت جنبش پیشرو و نهادهای مدنی کرد. در همین چهارچوب است که می توان از نقش بی بدیل نیروهای اجتماعی، فعالین مدنی و صنفی  در ایران سخن گفت و بدان اصرار کرد.



چهارم - 

در تدارک و گسترده کردن خیزش آتی از هم اکنون، باید دست بکار شد و از برنامه های روشن سیاسی و اقتصادی پسا جمهوری اسلامی سخن گفت و راه کارهای واقعی و عملی برای به زانو درآوردن نیروهای سرکوب گر را مورد ارزیای قرار داد و از تجربه واقعی مسدود کردن راه ها و جاده ها جهت جلوگیری از نقل و انتقال برای سرکوب خیزش از قیام آبان آموخت و در پی  دایر کردن زمینه های صندوق های حمایت از اعتصاب کنندگان بود و در صورت لزوم راه کارهای محاصره مراکز سپاه و بسیج را ترویج کرد و هراس در میان مزدوران جمهوری اسلامی را صدچندان نمود.  


در پایان می توان افزود که دشمن ملک و ملت را باید در چند عرصه و جبهه محاصره کرد تا به سردرگمی دچار گردد و نیروهای سرکوب گرش نتوانند خیزش را سرکوب کنند. که یکی از این موراد تشکیل جبهه نهادهای مدنی در داخل و اتئلاف گسترده سیاسی در خارج از کشور است.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.