Featured

ترور فخری‌زاده؛ رخنه امنیتی اسرائیل در ایران

 ترور فخری‌زاده؛ رخنه امنیتی اسرائیل در ایران یا (بیعرضگی امنیتی های ایران مامورانی که فقط برای مردم عادی ایران شاخ و شانه میکشند)


ترور محسن فخری‌زاده در دل خاک ایران نه‌فقط ضربه‌ای روانی به مقامات جمهوری اسلامی وارد کرده، بلکه بار دیگر نشان داد دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم برخلاف ادعاها، کاملاً ضربه‌پذیر است؛ مسئله‌ای که حتی برخی مقامات نظام هم به آن اذعان کرده‌اند.


پشت پرده ترور دانشمندان هسته ای ایران از سوی اسرائیل به روایت نشریه آمریکایی


 محسن فخری‌‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران و عضو ارشد سپاه پاسداران که پروژه «آماد» را مدیریت می‌کرد، ساعت ۱۴٫۳۰ دقیقه روز جمعه هفتم آذر در تهران به دام مأموران احتمالاً نهادهای اطلاعاتی اسرائیل افتاد و با چهار گلوله کشته شد؛ تروری که بلافاصله خبرش مانند بمب در رسانه‌ها منفجر شد و در صدر اخبار و تحلیل‌ها قرار گرفت.


دقایقی پس از کشته شدن فخری‌زاده، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی که گویا از خواب نیمروزی بیدار شده بود، گفت «همه دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور در سلامت کامل به سر می‌برند و برای هیچ‌کدام آن‌ها حادثه‌ای پیش نیامده است.» اما لحظاتی بعد خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران تائید کرد که فرد شماره یک پروژه اتمی ایران، ترور و کشته شده است.


وقتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل فروردین ۱۳۹۷ در مراسم رونمایی از اسناد سرقت شده مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی گفته بود «دکتر محسن فخری‌زاده؛ این نام را به خاطر بسپارید» هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که منظور او چیست و قرار است با این نام چکار کند.

درست ۳۲ ماه بعد از مراسم رونمایی اسنادی که از تهران به سرقت رفته بود، مأموران اسرائیل بار دیگر به تهران آمدند و این بار یک مهره کلیدی را شکار کردند؛ مهره‌ای که در پروژه مخفیانه موسوم به آماد فعالیت می‌کرد. این پروژه در پی آن است که نخستین بمب هسته‌ای را برای جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورد؛ اما دولت اسرائیل بارها تأکید کرده است که به هر قیمتی مانع دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی خواهد شد.


اگرچه جمهوری اسلامی مدعی است که در پی تولید بمب اتمی نیست؛ اما یکی از گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که سال ۲۰۱۵ منتشر شده، نشان می‌دهد این نهاد از سال ۲۰۰۵ از جزئیات پروژه آماد مطلع بوده است.


Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Fixed Sidebar (true/false)

حق چاپ - 2020 کلیه حقوق محفوظ است. با پشتیبانی Blogger.

latestcomments

تبليغ

بازي

About Me

تختگاه و سکوی مستقل که جدیدترین و تازه ترین ها را برای همه افرادی که در خارج و داخل کشور زندگی می کنند، ارائه می دهد.

مجسمۀ رئیس جمهوری روسیه از موزۀ «گرِوَن» پاریس برداشته شد

  در پی تهاجم روسیه به اوکراین، موزه گرِوَن در پاریس مجسمه مومی ولادیمیر پوتین را جمع آوری کرد. مدیر اين موزه به خبرگزاری فرانسه گفت که موزه...

جستجو

آرشيو

جمال

اخبار

العاب

Post Top Ad

Post Top Ad

Author Details

العاب

اخر المواضيع

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Post Top Ad

كيك

احدث المواضيع

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.